Reklamacje
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz umową sprzedaży można składać:
a) pisemnie na adres:
Astra Coffee and More Sp. z o.o.
Starczanowo, ul. Kawowa 12, 62-330 Nekla
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
- Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później, niż
w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji. Jeżeli zgłoszenie związane jest z zawartą pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umową sprzedaży, Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. - Dla usprawnienia procesu reklamacji w treści zgłoszenia reklamacyjnego Klient powinien wskazać przedmiot reklamacji i okoliczności dotyczące zgłoszenia, datę wystąpienia zgłaszanych uwag, oczekiwania Klienta co do sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz dane Klienta, w tym dane kontaktowe konieczne do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego i poinformowania przez Sprzedawcę o sposobie rozpatrzenia zgłoszenia.
- Klient powinien poinformować Sprzedawcę o wadzie niezwłocznie po jej stwierdzeniu,
w szczególności, jeżeli otrzymana przesyłka posiada braki ilościowe i jakościowe lub przesłany towar nie jest zgodny ze złożonym zamówieniem. - Sprzedawca ponosi względem Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym odpowiedzialność, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną, na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego (rękojmia za wady).
- Strony umowy sprzedaży, na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego, zgodnie wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy za wady produktu (rękojmia za wady), w sytuacji gdy Klient nie jest Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym. Wyłączenie rękojmi nie stoi na przeszkodzie zgłaszaniu przez Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym zastrzeżeń i uwag w stosunku do zamówienia, oraz dochodzenia roszczeń związanych z nieprawidłowym wykonaniem umowy. Ponadto, w sytuacji gdy Klientem nie jest Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą i jest ograniczona do wartości zamówienia, a Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym dostawców.
- Jeżeli Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zobowiązany będzie dostarczyć Produkt na adres: Astra Coffee and More Sp. z o.o., Starczanowo, ul. Kawowa 12, 62-330 Nekla. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient może zostać poproszony o udostępnienie Sprzedawcy, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
- W przypadku uznania reklamacji:
- zostanie wystawiona Faktura VAT korygująca, której oryginał i kopia zostaną wysłane do Klienta listem poleconym z prośbą o podpisanie kopii dokumentu;
- Sprzedawca zwróci klientowi koszty dostarczenia wadliwego produktu.
Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od zawarcia umowy, a w przypadku zawarcia umowy sprzedaży – od dnia objęcia produktu w posiadanie przez Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy wymaga złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Preferowanym sposobem składania oświadczeń jest przesłanie stosownej wiadomości na adres Astra Coffee and More Sp. z o.o. Starczanowo, ul. Kawowa 12, 62-330 Nekla lub adres elektroniczny: bok@astra.com.pl. W przypadku złożenia przez Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym na adres e-mail, z którego Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym korzystał składając oświadczenie, potwierdzenie przyjęcia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu, jest również wskazany w załączniku nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak korzystanie z niego nie jest obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie przez Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą Indywidualnym, informacji dotyczącej wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą indywidualnym wszystkie otrzymane płatności, w tym koszt dostawy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia zamówienia (innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przy zamówieniu w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego. W każdym przypadku nie będzie się to wiązało z dodatkowymi opłatami.
- Klient będący konsumentem ma obowiązek zwrócić produkty Sprzedawcy odsyłając je na adres: Astra Coffee and More Sp. z o.o., Starczanowo, ul. Kawowa 12, 62-330 Nekla niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli produkty zostały odesłane przed upływem terminu 14 dni.
- Bezpośrednie koszty zwrotu produktów ponosi Klient.
- Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa, a rzecz dostarczono Klientowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu produktów lub do czasu dostarczenia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrotowi podlega produkt w stanie niezmienionym, tj. nie noszącym śladów przekraczających zakres zwykłego użytkowania, posiadający oryginalne opakowanie oraz załączony dokument zakupu. Z uwagi na charakter sprzedawanych produktów, jeżeli opakowanie kawy lub herbaty zostało otwarte po dostarczeniu zamówionych rzeczy, klient traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- Klient nie ma prawa odstąpienia od umowy w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.